حجت‌الاسلام عارف ابراهیمی امام‌جمعه شهر چمران در خطبه های نماز جمعه این هفته‌ که در مسجد جامع امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، گفت: متاسفانه وضعیت حجاب و عفاف در کشور اصلا مناسب نیست و هیچ مسئولی هم نسبت به آن پاسخگو نیست.

 

وی افزود: ائمه محترم جمعه بارها و بارها موضوع رسیدگی به حجاب و عفاف را در خطبه ها و جلسات مطرح کرده اند ولی مسئولان مربوطه به آن توجه نکردند و کار به جای رسید که مقام معظم رهبری، شخصا نسبت به این موضوع ورود کردند و خواستار مقابله با هنجارشکنی و پایبندی به قوانین شدند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه متاسفانه موضوع حجاب و عفاف فقط در حد جلسات، مصوبات و شعار باقی مانده است، بیان داشت: هیچ کدام از متولیان امر به دلایل مختلف اقدام عملی قابل توجه و تاثیرگذاری را انجام نداده اند، لذا شاهد وضعیت اسفبار کشور و ناراحتی مومنین هستیم.

 

وی به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان نظام در تاریخ ۱۵ فروردین اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع حجاب یک چالش تحمیلی به کشور و توطئه و دسیسه دشمنان است که وضعیت زنان در کشور را به دوران طاغوت برگردانند.

 

امام جمعه چمران ادامه داد: آنچه که مسلم است، حجاب یک واجب قانونی و شرعی است و حسب فرمایش رهبر انقلاب دولت و قوّه‌ی قضائیّه، در بخشهای مختلف، در این زمینه مسئولیّت دارند، بنابراین نمایندگان دولت و قوه قضائیه در استان خوزستان و شهرستان بندر ماهشهر به سهم خودشان باید به مردم گزارش دهند که تا به الان در رابطه با حجاب و عفاف چه اقدامات عملی انجام دادند و در آینده برنامه های آنان چیست. مردم و متدینین نیز در صورتی که برنامه های آنان را مشاهده کنند، به خوبی همراهی و با انگیزه بیشتری به موضوع امر به معروف و نهی از منکر می پردازند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به طرح فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب از 25 فروردین، گفت: ما از تصمیم شجاعانه فرماندهی انتظامی کشور و استان خوزستان پیرامون حجاب و عفاف حمایت می‌کنیم و امیدواریم سایر مسئولان هم پای کار بیایند تا در آخرت شرمنده امام و خون شهدا نباشند‌.

 

وی در بخش دیگر خطبه ها، از همه مردم و متدینین شهر چمران اعم از شهرک بعثت و روستاها که در طی ماه مبارک رمضان، با برگزاری مجالس مذهبی، حال و هوای شهر را بسیار معنوی کردند، تشکر کرد و عنوان داشت که وضعیت معنویت طی ماه مبارک رمضان در شهر چمران به گونه ای بود که این منطقه به منزله یک حسینیه بزرگ مُبدل شده بود.